søndag 20. september 2009

Helg.




Det er helg, og jeg er kattepasser. Camilla er i Danmark, og Bassen er aleine hjemme. Så jeg gir han mat, og slipper han inn og ut. Akkurat nå ligger han og snorker i sofaen. Fine Bassen :)
I går gikk Ariella og jeg en lang tur. Litt i skogen, og litt på veien. Også møtte vi en finsk mann som hadde jobbet i Norge. Han ville gjerne bytte Ariella mot den rosa bilen sin. Men jeg avslo. Tiltross for at jeg gjerne skulle hatt en rosa bil. Han skulle fiske, og hadde hunder som veide 110 kr. Det er ikke en hund. Det er en ponni.
Ariella er fremdeles sårbeint når hu går på den store grusen som de har vært så elskverdige å legge på veien vår. Og sykkelen min liker heller ikke den grusen. Den bare spretter rundt. Og jeg tror jeg kommer til å punktere.
Da vi kom hjem ordnet vi med høvene. Vi både skrapet og renset og raspet og skar litt med kniven, og lille hest sto bom stille. Helt fantastisk. Jeg er så stolt :)
Da jeg kom hjem vasket jeg opp en kjempestor oppvask, og jeg lagde bolledeig, som jeg satte til heving, før jeg dro til stallen for å sleppe inn hesten igjen. Så tok jeg bolledeigen under armen, og gikk til Jenny for å se på cowboyfilm.
Og i dag har jeg prøveridd Albin. Albin er stor og brun og traver. Hu som eier han har ikke så mye tid, så Emma og jeg skal ri han litt. Det skal bli bra og ri litt igjen. Jeg har jo nesten ikke ridd siden april 2006. Det er lenge siden.
Bassen er rar når han vasker seg, for han får så mye hår i munnen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar