tirsdag 15. september 2009

Ny barfottrimmer.

Idag kom den nye barfottrimmeren.
Og det var bra, for Ariella hadde de styggeste høvene noensinne. Vi har jo prøvd å slite de ned de to ukene hu har vært her, men de var fremdeles veldig lange. Og da de la ny pukk på veien forbi stallen, så blei hu sårbeint, så da måtte vi slutte med det. Dessuten så har hu ganske dype seprasjoner på frambeina, og noe av hovveggen har knekt. Så det var mye som ikke var bra.
Trimmeren kjørte seg bort, men kom likevel en halv time før hu skulle, så det var bra vi slutta tidlig i økonomien idag, og jeg rakk akkurat å skjære opp en masse gulrot før hu kom.
Ariella flaksa selvfølgelig rundt som hu pleier, med beina til alle kanter, mens hu går ned allt hu kommer i nærheten av. Den teite lille respektløse hesten. Og hu prøvde tilogmed å sparke dama. Det kom ikke som noen overraskelse, for hu prøvde å sparke meg i går, men da var hu ganske forstyrra. Igår var det derimot en stor overraskelse, for hu har jo ikke sparka siden tidlig i sommer. Men damen var flink, og tolmodig og holdt på lenge. Så det blei dyrt...
Men det er bedere det enn at hesten får en dårlig opplevelse. Hu fikk tilslutt både respekt og oppmerksomhet, og når hu kom til bakhøvene, så gikk det nesten feilfritt. Så jeg er veldig fornøyd, og ariella sto som en engel på slutten. Men jeg mener fremdeles at den hesten burde ha fått ett annet navn.
Da jeg tok hu inn i kveld, og rensa ut i seprasjonene, og hadde i sånn bakteriedrepende greie, så stod hu helt stille, og var bare snill. Selvom Evis støvsugde.
Og det er jo ganske bra synes jeg.
Og i morra skal vi tilbake på skolen, for økonomimannen syntes vi var så flinke, og vi blei ferdige en dag før skjema.

Eksperimentering med kamerainnstillinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar