søndag 23. august 2009

Endringer.

Jeg har flyttet på meg, og jeg kjeder meg.
Tärnsjö er ikke det største stedet, og har heller ikke så mye å by på.
Iallefall ikke etter skoletid.
Det er derfor jeg er her. For å gå på skole.
For Tärnsjö har en bra skole. Sadelmakeriskolan. Der går jeg, og jeg skal bli salmaker.
Jeg bor i en leilighet, som ikke er så stor. 32 kvadratmeter. Uten soverom.
Her bor jeg sammen med alle tingene mine, og det begynner å bli ganske fullt.
Jeg rydder, ommøblerer og omorganiserer hvær dag, og nå begynner det snart å bli bra.
Men jeg får ikke hengt opp noe særlig, for allt er i betong. Så det er stappa på gulvet, og tomt på veggene. Men det kommer seg.
Jeg prøver hardt å integrere meg i det Svenske samfunnet, og har vært på ikea tre ganger på åtte dager, snakker svorsk, og har kjöttbullar i fryseren.
Til helga skal jeg hjem. Være med Egil, og hente Ariella. Det blir bra.
På skolen er vi igang med grundutbildningen. Vi øver oss på sømmer og teknikker, og det skal vi gjøre en god stund. Det er spennende, og vjeg lærer noe nytt hele tiden.
Her er nåleputa mi.

Ny seng, fra Ikea.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar