søndag 13. september 2009

Företagsekonomien er altså godt igang, og skal vare i nesten en uke til.
Foreleseren er utrolig flink. Veldig bra, og jeg forstår nesten allt med en gang. Jeg kjenner igjen mye fra landbruksøkonomien, men de har selvfølgelig litt andre ord på ting her. Så litt forvirring, men det går greit. Også er det jo en stund siden jeg satt på skolen sist.
Det handler mest om det å starte egen bedrift, for det er jo det de fleste salmakere gjør. Og hittil har vi lært at bilsalmakerne kommer til å tjene masse penger, og nesten bli rike, mens hestesalmakerne, kommer til å tjene sånn omtrent akkurat nok til å overleve.
Og da begynner en jo litt å lure på om en heller burde holdt seg til posten.
Men jeg tror det er bedre i Norge, for i sverige må man betale halvparten av det man tjener i skatt. Så jeg er glad jeg ikke er svensk ;)
Og jeg skal bli salmaker uansett, for det her er skrekkelig morro.
Også er det så mye å lære, og så mye flott en kan lage!
Ariella hater all knotten. Den kryper inn i øra hennes, og da blir hu helt tussete. Hu bare hopper og danser, og spretter omkring, og klarer ikke konsentrere seg om noen ting.
Så jeg har bestillt sånn ørehette som spranghestene har på Börjes. Så vi venter på den. Og håper det blir litt bedere da. For så mye knott som det er nå, så får jeg nesten ikke på hu grima engang.
Også har vi begynnt såvidt med lange tøyler. Det ser ut som det skal gå bra, men som sagt, så er det vanskelig å gjøre noe når det er så mye knott, og hesten bare går og sparker seg i magen, og rister på huet. Vi kan jo ikke akkurat holde på inne i stallen heller. Så vi venter på frost!!
Men jeg tror at knotten er bra for noe også. For da liker Ariella å være inne i stallen.
På fredag var jeg hos opptikkeren. Han sa jeg hadde hekt spesiellt syn, og at det høre øyet egentlig var nesten helt bra. Men det vesntre var nærsynt, og øynene møttes altfor tidlig. For meg høres det ut som at jeg sjeler, og det visste jeg jo ikke at jeg gjorde. Og de brillene jeg har er visst helt ubrukelige som arbeidsbriller, men jeg kan beholde dem som kjørebriller. Så nå har jeg fått med meg to innfatninger hjem, for jeg klarte ikke å bestemme meg. Jeg skal levere dem tilbake på tirsdag. Så jeg må bestemme meg før det. Enten brune med prikker, eller røde med elg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar