mandag 7. september 2009

Ferdig.




Ariella vil ikke være inne. Men er pent nødt, for ellers blir hun spist. Det er så sinnsykt mye mygg og knott, og hu er helt blodig under magen når hu kommer inn til kveldsmat.
Men ellers går det bra, og idag fikk jeg lov til å ta alle høvene, mange ganger, nesten uten protest, og det alene i stallen, og fastbundet! Herreminhatt!
Og nå venter vi bare tolmodig på barfottrimmeren, som kommer om en uke, og trasker Tärnsjös grusveier for å holde høvene i sjakk.
På skolen er jeg ferdig med del 1 av grundutbildningen. Jeg har laget ett belte med flette, som jeg bruker hvær dag ;) To forferdelige sjakkbrett, som skulle tilpasses etter beste evne, og limes på med kontaktlim til en blir helt snurrig. Og en masse flotte prøvelapper med sømmer og kanfarger.
På onsdag var vi på vognmuseum hos en som hadde drevet drosje og transportfirma. De hadde drevet det i tre generasjoner, og holdt på fram til 1985. Og det er jo helt utrolig. Og det var massevis av flotte gamle vogner og seletøy. Men guideeiermannen var stressa og gammal, og hadde dårlig tid, så det var jo litt dumt.
På bildet er det en liten vogn. Hjulene er sikkert ikke mer enn en halvmeter høye, kanskje ikke det engang. Det er en snikjakt-vogn....
I den grad det går ann å snike med en vogn.
Nå har vi såvidt begynnt på del 2. Vi holder på med opphøyde motiver, og det er både fint og morsomt ;) Ariella har fått boksskilt, og jeg har fått navnskilt til å henge på utlånsverktøystavlen.

Også har jeg laget en liten ku, og en fluesopp. Idag begynnte jeg på en perm, den skal få ett tre på forsiden. Men den blir lagt litt på hyllen, for nå skal det bli to uker med företagsekonomi. Med bokføring. I kirken, som skal være det beste lokalet for denslags ;) Juhuu! Men en kan vel ikke ha det morro hele tiden. Selvom jeg har hatt mye morro i økonomi før.
I helga hadde jeg besøk av Josefin. Det var veldig bra, og vi lagde pizza og eplepai, plukket sopp og blåbær, drakk noen liter te, dro på loppis, og spiste masse is mens vi gikk kyrkstigen, og klatret opp i fugletårnet. Ogå skal vi arrangere goffebåling i Stockholm. Når det blir båltid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar